Tieši šī ēdiena pagatavošana izraisīja aizdomas. Darbiniekam tika uzlikts arī naudas sods par uzmākšanos un iebiedēšanu.
Pircēju sūdzības noveda pie sprieduma pasludināšanas vienam no vecākajiem pārtikas veikala darbiniekiem Mursijā, saskaņā ar nesen pieņemto šī reģiona Augstākās tiesas lēmumu. Haime vadīja augļu un dārzeņu nodaļu kopš 2009. gada, atbildot par kārtības uzturēšanu, krājumu papildināšanu, bojāto produktu iznīcināšanu un pasūtījumu pieņemšanu. Kādu rītu, kad viņš meklēja svaigus tomātus gaspacho, iedarbojās signalizācija, kas galu galā noveda pie viņa atlaišanas.
Agri no rīta 2022. gada 21. maijā veikala vadītājs Henaro pamanīja, ka augļu un dārzeņu nodaļa ir nekārtībā un acīmredzami trūkst preču: gurķu gandrīz vairs nebija, bet tomāti, tā vietā, lai priecētu acis un būtu svaigi, bija sapuvis . Tajā brīdī pie viņa pienāca Sulima, zivju tirgus, kas atrodas tajā pašā vietā, nomniece un pastāvīga pircēja, kura bija nolēmusi pagatavot gaspačo pusdienām. Ieraugot preces, viņa nolēma ieslēgt audioierakstu ar Luisa Marijas, uzņēmuma direktora, balsi, lai izteiktu savu neapmierinātību.
Fotogrāfijas, ieraksti un ziņojumi
Piedāvājumā var izlasīt šī gadījuma aprakstu: „Zulima kundze vēlējās nopirkt tomātus, bet tie bija sapuvis un pilni ar ūdeni, pipari, kurus viņa plānoja nopirkt gaspačo pagatavošanai, bija veci, un tikai četri gurķi bija labā stāvoklī”.
Šis incidents veikalā nebija vienīgais. Tajā pašā dienā, uzklausījis sūdzības un saņēmis fotogrāfijas, kas dokumentēja katastrofu, vadītājs pārskatīja komandas iekšējo saraksti un apstiprināja, ka nodaļas darbinieks Haime, kas atbildīgs par nodaļu, nebija dalījies ar fotogrāfijām, kurās redzams stāvoklis, kādā viņš iepriekšējā vakarā bija atstājis augļu un dārzeņu nodaļu. Tas bija ierasta prakse, lai dokumentētu produktu kvalitāti un piegādes pēc maiņas.
Uzņēmums jau vairākkārt bija brīdinājis par to, cik svarīgi ir ievērot īpašu piesardzību, izvietojot svaigus produktus, un stingri ievērot personāla instrukcijas. Tomēr nākamās rīta notikumi un neapmierinātība, ko izjuta pircējs, kurš nevarēja pabeigt pirkumu, izraisīja notikumu ķēdi, kas tika dokumentēta fotogrāfijās, ziņojumos un ierakstos.
Recidivists
Pāris nedēļas pirms tās sestdienas, 29. aprīlī, pircējs nopirka pusi arbūza, arī no nodaļas, kas atrodas Haimes uzraudzībā. Nākamajā dienā viņš ziņoja, ka gabals ir sapuvis, kas izraisīja jaunu sūdzību. Veikala vadītājs personīgi pārbaudīja un konstatēja, ka otra arbūza puse joprojām tiek pārdota tādā pašā pūšanas stadijā .
Turpmākajās nedēļās situācija neuzlabojās. 24. un 25. maijā citi pircēji iesniedza oficiālas sūdzības par bojātu preci un kļūdām produktu identifikācijā. 27. maijā Dženaro pēc ikdienas pārbaudes bija spiests izņemt tomātus un sēnes, kas bija ļoti bojāti, kā rezultātā tika sastādīts protokols, kas apstiprināja viņa pienākumu nepienācīgu izpildi attiecībā uz nekvalitatīvas produkcijas kontroli un izņemšanu.
Iepriekšējie brīdinājumi un sankcijas, piemēram, pārmetums, ko Haime saņēma 2022. gada 10. februārī par līdzīgiem incidentiem, situāciju neuzlaboja, pasliktinot iekšējo novērtējumu par nodarīto kaitējumu un risku, ka gadījumā, ja notiktu pārtikas saindēšanās, sekas varētu būt vēl smagākas.
Kopumā neapmierinošais darbs, atkārtota instrukciju neizpilde, konflikti ar vadību un kolēģiem, kā arī iepriekšējās sankcijas par klientu vajāšanu un iebiedēšanu veidoja disciplinārlietu, kas 2022. gada 21. jūnijā noveda pie tā, ka uzņēmums izsniedza Haime disciplināro atlaišanas vēstuli.
Tikai pēc izmeklēšanas pabeigšanas, kad tika uzklausītas visas puses un izvērtēti pierādījumi, kļuva zināms pilns tiesas lēmums. Mursijas Augstākā tiesa atstāja spēkā disciplināro atlaišanu, noraidot darbinieka apelāciju un atbrīvojot uzņēmumu no jebkādām saistībām izmaksāt kompensāciju.